Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Q400 poleciał z Kanady do Australii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy dodatkowy Q400 dla QantasLink odbył swój inauguracyjny lot w Australii. Zanim turbośmigłowiec trafił na Antypody, to dokonał lotniczego „maratonu”. Przebazowanie samolotu ze wschodniej Kanady do Brisbane zajęło tydzień – konieczne było wykonanie 11 lotów, a trasa wiodła przez Islandię, Norwegię, Słowenię, Egipt, Oman, Indie i Indonezję.

QantasLink to spółka zależna australijskiego flagowca, która odpowiada za realizację lotów wewnętrznych i regionalnych. Flota operatora składa się z ponad 100 samolotów, a w jej skład wchodzą maszyny, takie jak airbusy (A220, A319, A320), embraery 190, bombardiery Dash, czy nawet fokkery. 26 października ostatni B717 opuścił flotę QantasLink.

Spółka-matka inwestuje we flotę turbośmigłową regionalnej marki, wskazując na potrzebę łączenia mniejszych ośrodków miejskich z większymi, a pomóc w tym ma zamówienie z lipca br. 14 bombardierów Q400 w średnim okresie eksploatacji. Odbiory „nowych” i większych maszyn pozwolą na stopniowe wycofywanie 19 mniejszych samolotów turbośmigłowych. Q400 są o ponad 30 proc. szybsze niż Dashe Q200 i Q300, co pozwoli pasażerom zaoszczędzić czas na podróżach do i z regionalnych miejsc docelowych. Młodsza flota pomoże również poprawić niezawodność operacyjną.

Pierwszy dodatkowy Q400 (VH-84A) dla QantasLink jest już w Australii i wykonuje regularne operacje. Inauguracyjny lot odbył się trasie między Brisbane a Rockhamton. Poprzednim użytkownikiem samolotu była spółka-córka kanadyjskich linii WestJet. Od wycofania turbośmigłowca z floty przez WestJet Encore samolot był zaparkowany na płytach postojowych portu lotniczego w Sault Ste. Marie, więc realizacja przebazowania samolotu na wschodnie wybrzeże Australii była sporych-rozmiarów wyzwaniem.

Przebazowanie zajęło australijskim liniom lotniczym prawie tydzień. Aby Q400 doleciał Sault Ste. Marie do Brisbane konieczne było wykonanie 11 lotów. Międzylądowania odbyły się na Islandii, w Norwegii, Słowenii, Egipcie, Omanie, Indiach i Indonezji, a tak wyglądała trasa przelotu: Sault Ste. Marie – Goose Bay – Keflavík – Bergen – Lublana – Luksor – Maskat – Madras (Ćennaj) – Medan – Makassar – Darwin – Brisbane. Gdy QantasLink otrzyma wszystkie 14 samolotów, stanie się największym operatorem Q400 na świecie, posiadającym 45 tego typu maszyn w swojej flocie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Norse wynajmie B787 indyjskiej linii IndiGo

Pasażer i linie lotnicze

Norse wynajmie B787 indyjskiej linii IndiGo

Piotr Bożyk 29 grudnia 2024

Dwa F-35A Husarz dostarczone do bazy Ebbing

Biznes i przemysł

Dwa F-35A Husarz dostarczone do bazy Ebbing

Piotr Bożyk 28 grudnia 2024

Brussels Airlines pozyskają kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Austrian: Do Krakowa turbośmigłowce zamiast E195

Biznes i przemysł

Austrian: Do Krakowa turbośmigłowce zamiast E195

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Biznes i przemysł

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Biznes i przemysł

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Piotr Bożyk 14 listopada 2024

Pozostałe z wątku:

Norse wynajmie B787 indyjskiej linii IndiGo

Pasażer i linie lotnicze

Norse wynajmie B787 indyjskiej linii IndiGo

Piotr Bożyk 29 grudnia 2024

Dwa F-35A Husarz dostarczone do bazy Ebbing

Biznes i przemysł

Dwa F-35A Husarz dostarczone do bazy Ebbing

Piotr Bożyk 28 grudnia 2024

Brussels Airlines pozyskają kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Austrian: Do Krakowa turbośmigłowce zamiast E195

Biznes i przemysł

Austrian: Do Krakowa turbośmigłowce zamiast E195

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Biznes i przemysł

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Biznes i przemysł

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL

Piotr Bożyk 14 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5